Közérdekű- Hibajelenségek

Tisztelt Fogyasztóink!
 
A rendkívüli időjárási körülmények hazánkban is egyre markánsabban jelennek meg, különösen nyaranta. Az alábbiakban röviden összefoglaljuk azokat a tudnivalókat, amelyek a leggyakoribb hibajelenségekkel kapcsolatosak.
 
Nem folyik víz a csapból! Mit tegyek?
 
A jelenség leggyakoribb oka a csőtörés, de áramszünet vagy a szivattyú meghibásodása is okozhatja. Amennyiben ilyet tapasztal, kérjük, haladéktalanul jelentse a hibát éjjel-nappal hívható hibabejelentő vonalainkon, hogy munkatársaink haladéktalanul megkezdhessék a javítást!
 
Erősen lecsökkent a víznyomás, épp csak csordogál a víz a csapból. Ez normális?
 
Az kánikulai nyári időszakban a jelentősen megnövekedett vízfelhasználás miatt gyakran előforduló jelenség a víznyomás csökkenése. Az idén nyáron jellemző, rendkívüli kánikulai időjárási körülmények között az Érd és Térsége Víziközmű Kft. az összes ivóvíztermelő vízbázisát, egyéb technikai berendezéseit maximális kapacitással működteti. Ezzel együtt, a kiterjedt vízhiányok elkerülése érdekében kérjük, hogy a locsolást, az automata öntözőrendszerek működtetését és a házi úszómedencék töltését, vagyis a nem létfontosságú vízfelhasználást a kánikula időtartamára szüneteltessék, illetve az éjszakai órákra időzítsék!
 
Nincs kánikula, mégis csökkent a víznyomás.
 
A jelenség oka hálózati meghibásodás, például csőtörés is lehet, vagyis nem feltétlenül kapcsolódik évszakhoz. A nyomáscsökkenési probléma éjjel-nappal bejelenthető társaságunk hibabejelentő vonalain. A bejelentések nyomán társaságunk kivizsgálja a nyomáscsökkenés okát, elvégzi a megfelelő vizsgálatokat, szükséges esetben a helyszíni nyomásmérést is a gyors elhárítás érdekében.
 
Honnan tudhatom, hogy nem karbantartás miatt csökkent a nyomás?
 
Nyomáscsökkenést, átmeneti vízhiányt a tervezett karbantartások, építések során is tapasztalhatunk, ám ezekről minden esetben előre tájékoztatjuk fogyasztóinkat a társaság honlapján. Egyes, a hálózat karbantartásához szükséges munkálatok miatt a víz zavarossá is válhat. Ilyenkor a víz ülepítés után fogyasztásra alkalmas, de aki idegenkedik ettől, az előzetes értesítésünk után még a munkálatok megkezdése előtt vételezhet a szükségleteiknek megfelelő mennyiségű ivóvizet. Érdemes ilyenkor a vízfelhasználással működő háztartási gépek, ipari műszaki eszközök üzemeltetésére fokozott figyelmet fordítani.
 
Miért folyik rozsdás víz a csapból?
 
Az elszíneződött, vas-oxidos víz a hálózaton történő karbantartási, építési munkák vagy csőtörések miatt jelenhet meg a hálózatban. A csövekben évtizedek alatt lerakódik a filmszerű, lebegő szerkezetben jelenlévő vas-oxid, mangán-oxid, majd a nyomáskilengések és a vízáramlás irányának megváltozása miatt leválik a vízvezeték belső faláról. Az előre ütemezett munkálatokról minden esetben előre tájékoztatjuk fogyasztóinkat, így lehetőségük van a munkálatok megkezdése előtt a szükségleteiknek megfelelő mennyiségű ivóvizet tartalékolni.
 
Írtam az ÉTV Kft. Facebook oldalára, hogy nincs víz, de nem történt semmi!
 
Facebook oldalunkon sajnos nem tudunk hibabejelentéseket fogadni. Ezt a felületet elsősorban tájékoztatási céllal nyitottuk meg: honlapunkon túl itt is közzétesszük az előre tervezett karbantartási munkák tervezett időpontját. Kérjük, hogy a tapasztalt meghibásodásokat éjjel-nappal hívható hibabejelentő vonalainkon jelentsék!
 
 
Pontosan hol és hogyan jelentsem be, ha hibát tapasztalok?
 
Telefonos hibabejelentő számaink éjjel-nappal hívhatók: (23) 365 921 vagy (23) 500 000
 
Hibabejelentéseiket e-mailben is fogadjuk: hibabejelento@erdivizmuvek.hu


Kérjük, hogy ha tehetik, segítsék munkánkat a közterületi hibajelenségek jelentésével is! Amennyiben közterületeken hibás, például csöpögő vagy megrongált tűzcsapot látnak, vagy csőtörésre, vagy csatornasérülésre, dugulásra utaló jeleket észlelnek (vízszivárgás, a burkolat beomlása, szennyvízkiöntés, szaghatás), jelezzék nekünk!


Köszönjük, hogy segítik munkánkat!